بسم الله الرحمن الرحیم
خلاصه آنچه در این صفحه میخوانید
آنچه در این صفحه می خوانید : خدای وهابیت اختلاف شیعه و سنی برتری معارف شیعه از سنی مقایسه شیعه و سنی خدا در تفکر اهل سنت خدای اهل سنت پیامبر اهل سنت پیامبر وهابیت
- استدلال دوم بر اثبات حقانیت مذهب شیعه
- خدا
- پیفمبر بخاری – پیغمبر اهل سنت
- پیغمبر قرآن
- پیغمبر کافی – پیغمبر شیعه
استدلال دوم بر اثبات حقانیت مذهب شیعه
اما راه دوم اثبات شیعه مقایسه معارف شیعه با معارف سائر فرق اسلامی است که در این صورت برتری مطلق شیعه نسبت به آنها ثابت میشود.
به عنوان مثال بیاییم بین خدای شیعه و خدای اهل سنت مقایسه کنیم.
آن دو را در ترازوی قرآن بسنجیم و ببینیم که خدای کدام یک خدای واقعی و خدای قرآن است.
یا به عنوان مثال پیغمبر اکرم را در شیعه و در اهل سنت مقایسه کنیم.
ببینیم که پیغمبری که قرآن از آن سخن میگوید با کدام سازگار است و کدام پیغمبر شایسته پیغمبری و پیروی جهانیان است.
همینطور نسبت به معاد و سائر معارف.
من در این جا فقط نسبت به پیغمبر اکرم مقداری سخن میگویم و شما خودتان مفصل این کلام مختصر را پیگیری کنید. خدای وهابیت اختلاف شیعه و سنی برتری معارف شیعه از سنی مقایسه شیعه و سنی خدا در تفکر اهل سنت خدای اهل سنت پیامبر اهل سنت پیامبر وهابیت
خدا
کتابهایی هم در این زمینه نوشته شده است. از جمله کتاب زیر:
میتوانید با جستجویی مختصر در صفحات اینترنت در برخی از سایتهای شیعی، مطلب را در مورد خداوند متعال هم پیگیری کنید.
اما پیغمبر.
من برای شناخت پیغمبر از صحیح بخاری استفاده میکنم و بعد قرآن و بعد کتاب کافی از معتبرترین کتب شیعه .
برای زیاد نشدن حجم نوشته، فقط اشارهوار مطالب را در اینجا میگویم و در حاشیه مطلب کپی شده از نرم افزار شامله(از معتبرترین نرم افزارهای اهل سنت) را قرار میدهم. خدای وهابیت اختلاف شیعه و سنی برتری معارف شیعه از سنی مقایسه شیعه و سنی خدا در تفکر اهل سنت خدای اهل سنت پیامبر اهل سنت پیامبر وهابیت
پیغمبر بخاری – پیغمبر اهل سنت
پیغمبر بخاری کسی است که در ابتدای وحی، از اینکه وحی به او شده است شک داشت.
تا اینکه یک نصرانی او را آرامش داد و بعد از مدتی به قدری فشار عصبی به او وارد میشد که بارها میآمد نزدیک قله کوه تا اینکه خودش را از کوه پرتاب کند! [۱]
همچنین پیغمبر او قبل از پیامبر شدنش از گوشت حیوانات ذبح شده در مقابل بتها، میخورده است!
کاری که هر خدا پرستی از آن دوری می کرد.[۲]
همچنین پیغمبر او بر اثر سحر ساحران، سحر زده میشد و به اشتباه گمان میکرد که کاری را انجام داده است در حالی که آن کار را انجام نداده بود![۳]
همچنین پیغمبر بخاری در مسائل جنسی به قدری زیاده روی میکرد که در یک شب به سراغ همه زنهای خود میرفت.
این کار را خادم او نیز میدانست و به همین جهت خادم او در وصفش میگفت:
او قدرت جنسی ۳۰ مرد را دارد![۴]
همچنین پیغمبر او در حال جنابت به مسجد میرفت و بعد از داخل شدن در مسجد یادش میآمد که اشتباه شده است!
به مردم میگفت صبر کنید و بر میگشت غسل میکرد و برمیگشت برای نماز![۵]
امور دیگری هست که از آنجا که بسیار زشت است از آوردن آنها در این نوشته خودداری میکنم! خدای وهابیت اختلاف شیعه و سنی برتری معارف شیعه از سنی مقایسه شیعه و سنی خدا در تفکر اهل سنت خدای اهل سنت پیامبر اهل سنت پیامبر وهابیت
پیغمبر قرآن
حال برویم سراغ پیغمبر قرآن کریم. به این آیاتی چند از سوره مبارکه نجم از قرآن اکتفاء میکنم.
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
وَ النَّجْمِ إِذَا هَوَى(۱) مَا ضَلَّ صَاحِبُكمُ وَ مَا غَوَى(۲) وَ مَا يَنطِقُ عَنِ الهَوَى(۳) إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْىٌ يُوحَى(۴) عَلَّمَهُ شَدِيدُ الْقُوَى(۵) ذُو مِرَّةٍ فَاسْتَوَى(۶) وَ هُوَ بِالْأُفُقِ الْأَعْلىَ(۷) ثُمَّ دَنَا فَتَدَلىَ(۸) فَكاَنَ قَابَ قَوْسَينْ أَوْ أَدْنىَ(۹) فَأَوْحَى إِلىَ عَبْدِهِ مَا أَوْحَى(۱۰) مَا كَذَبَ الْفُؤَادُ مَا رَأَى(۱۱) أَ فَتُمَارُونَهُ عَلىَ مَا يَرَى(۱۲) وَ لَقَدْ رَءَاهُ نَزْلَةً أُخْرَى(۱۳) عِندَ سِدْرَةِ المْنتَهَى(۱۴) عِندَهَا جَنَّةُ المَأْوَى(۱۵) إِذْ يَغْشىَ السِّدْرَةَ مَا يَغْشىَ(۱۶) مَا زَاغَ الْبَصَرُ وَ مَا طَغَى(۱۷) لَقَدْ رَأَى مِنْ ءَايَاتِ رَبِّهِ الْكُبرَى(۱۸) أَ فَرَءَيْتُمُ اللَّاتَ وَ الْعُزَّى(۱۹) وَ مَنَوةَ الثَّالِثَةَ الْأُخْرَى(۲۰) أَ لَكُمُ الذَّكَرُ وَ لَهُ الْأُنثىَ(۲۱) تِلْكَ إِذًا قِسْمَةٌ ضِيزَى(۲۲) إِنْ هِىَ إِلَّا أَسمَاءٌ سمَّيْتُمُوهَا أَنتُمْ وَ ءَابَاؤُكمُ مَّا أَنزَلَ اللَّهُ بهَا مِن سُلْطَانٍ إِن يَتَّبِعُونَ إِلَّا الظَّنَّ وَ مَا تَهْوَى الْأَنفُسُ وَ لَقَدْ جَاءَهُم مِّن رَّبهِّمُ الهُدَى(۲۳)
به نام خدا كه رحمتش بىاندازه استو مهربانىاش هميشگى. (۱) سوگند به ستاره هنگامى كه [براى غروب كردن در كرانه افق] افتد؛ (۱) كه هرگز دوست شما از راه راست منحرف نشده، و [در ايمان و اعتقادش از راه راست] خطا نرفته؛ (۲) و از روى هوا و هوس سخن نمىگويد. (۳) گفتار او چيزى جز وحى كه به او نازل مىشود، نيست. (۴) [فرشته] بسيار نيرومند به او تعليم داده است. (۵) [همان كه] داراى درايت و توانمندى شگفتى است، پس [به آنچه كه مأمور انجامش مىباشد] مسلط و چيره است. (۶) در حالى كه در افق اعلا بود. (۷) سپس نزديك رفت و نزديكتر شد، (۸) پس [فاصلهاش با پيامبر] به اندازه فاصله دو كمان گشت يا نزديكتر شد. (۹) آن گاه به بندهاش آنچه را بايد وحى مىكرد، وحى كرد. (۱۰) آنچه را دل [پيامبر] ديد [به پيامبر] دروغ نگفت [تا او را درباره حقيقت فرشته وحى به وهم و خيال اندازد، بلكه به حضور و شهودش يقين كامل داشت.] (۱۱) آيا در آنچه [به حقيقت] مىبينيد با او به سختى مجادله و ستيزه مىكنيد؟ (۱۲) و بىترديد يك بار ديگر هم او را ديده است، (۱۳) نزد سدرة المنتهى، (۱۴) در آنجا كه جنت الماوى است. (۱۵) آن گاه كه سدره را احاطه كرده بود آنچه [از فرشتگان، نور و زيبايى] احاطه كرده بود. (۱۶) ديده [پيامبر آنچه را ديد] بر غير حقيقت و به خطا نديد و از مرز ديدن حقيقت هم درنگذشت. (۱۷) به راستى كه بخشى از نشانههاى بسيار بزرگ پروردگارش را ديد. (۱۸) پس به من از لات و عزّى [دو بت خويش] خبر دهيد (۱۹) و منات، سومين [بت] ديگرتان [كه شما آنها را تمثال فرشتگانى به عنوان دختران خدا مىپنداريد،] (۲۰) آيا [به پندار شما] ويژه شما پسر و ويژه او دختر است؟! (۲۱) در اين صورت اين تقسيمى ظالمانه است. (۲۲) اين بتان [كه شما آنها را به عنوان شريك خدا گرفتهايد] چيزى جز نام ها [ى بىمعنا و بىمفهوم] كه شما و پدرانتان [بر اساس حدث و گمان] نامگذارى كردهايد نيستند، خدا بر [حقّانيّت] آنها هيچ دليلى نازل نكرده است. اينان فقط از پندار و گمان [بى پايه] و هواهاى نفسانى پيروى مىكنند، در حالى كه مسلماً از سوى پروردگارشان براى آنان هدايت آمده است. (۲۳)
خدای وهابیت اختلاف شیعه و سنی برتری معارف شیعه از سنی مقایسه شیعه و سنی خدا در تفکر اهل سنت خدای اهل سنت پیامبر اهل سنت پیامبر وهابیت
پیغمبر کتاب کافی
حال بیاییم این پیغمبر را با پیغمبر اصول کافی مقایسه کنیم.
به این روایت دقت کنید:
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ عُمَرَ بْنِ أُذَيْنَةَ عَنْ فُضَيْلِ بْنِ يَسَارٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع يَقُولُ لِبَعْضِ أَصْحَابِ قَيْسٍ الْمَاصِرِ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ أَدَّبَ نَبِيَّهُ فَأَحْسَنَ أَدَبَهُ فَلَمَّا أَكْمَلَ لَهُ الْأَدَبَ قَالَ- إِنَّكَ لَعَلى خُلُقٍ عَظِيمٍ ثُمَّ فَوَّضَ إِلَيْهِ أَمْرَ الدِّينِ وَ الْأُمَّةِ لِيَسُوسَ عِبَادَهُ فَقَالَ عَزَّ وَ جَلَّ- ما آتاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَ ما نَهاكُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا وَ إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص كَانَ مُسَدَّداً مُوَفَّقاً مُؤَيَّداً بِرُوحِ الْقُدُسِ لَا يَزِلُّ وَ لَا يُخْطِئُ فِي شَيْءٍ مِمَّا يَسُوسُ بِهِ الْخَلْقَ فَتَأَدَّبَ بِآدَابِ اللَّه.[۶]
به سند بسیار عالی از امام صادق سلام الله علیه:
همانا خداوند نبیش را تأدیب کرد پس ادب ایشان نیکو گشت و هنگامی که خداوند متعال ادب را برای ایشان تکمیل کرد فرمود *(همانا تو بر اخلاق عظیمی هستی)* سپس امر دین و امت را به او واگذار کرد تا بندگان خدا را مدیریت کند و فرمود: *(هر آنچه رسول به شما داد بگیرید و هر آنچه نهیتان کرد دست نگه دارید)* و همانا رسول خدا محکم شده و توفیق داده شده و تأیید شده از جانب روح القدس بود به طوری که نمیلغزید و در هیچ امری از اموری که به آنها خلق را مدیریت میکرد، خطا نمیکرد. پس ایشان متأدب شد به آداب الهی.
بله! این است فرق پیغمبر ما و آنها. به ظاهر به یک پیغمبر اعتقاد داریم ولی این کجا و آن کجا؟
یکی شخصیتی است که بر اساس ویژگیهایش کتاب آیات شیطانی نوشته میشود و دیگری شخصیتی است که به غمزه خود، درس آموز صد مُدرِّس میگردد.
توصیه میکنم که حتما «استدلال اول بر حقانیت شیعه» را نیز مطالعه کنید. خدای وهابیت اختلاف شیعه و سنی برتری معارف شیعه از سنی مقایسه شیعه و سنی خدا در تفکر اهل سنت خدای اهل سنت پیامبر اهل سنت پیامبر وهابیت
[۱] ۶۹۸۲ – حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ بُكَيْرٍ، حَدَّثَنَا اللَّيْثُ، عَنْ عُقَيْلٍ، عَنِ ابْنِ شِهَابٍ، ح وحَدَّثَنِي عَبْدُ اللَّهِ بْنُ مُحَمَّدٍ، حَدَّثَنَا عَبْدُ الرَّزَّاقِ، حَدَّثَنَا مَعْمَرٌ: قَالَ الزُّهْرِيُّ: فَأَخْبَرَنِي عُرْوَةُ، عَنْ عَائِشَةَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهَا، آنها قَالَتْ: أَوَّلُ مَا بُدِئَ بِهِ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مِنَ الوَحْيِ الرُّؤْيَا الصَّادِقَةُ فِي النَّوْمِ، فَكَانَ لاَ يَرَى رُؤْيَا إِلَّا جَاءَتْ مِثْلَ فَلَقِ الصُّبْحِ، فَكَانَ يَأْتِي حِرَاءً فَيَتَحَنَّثُ فِيهِ، وَهُوَ التَّعَبُّدُ، اللَّيَالِيَ ذَوَاتِ العَدَدِ، وَيَتَزَوَّدُ لِذَلِكَ، ثُمَّ يَرْجِعُ إِلَى خَدِيجَةَ فَتُزَوِّدُهُ لِمِثْلِهَا، حَتَّى فَجِئَهُ الحَقُّ وَهُوَ فِي غَارِ حِرَاءٍ، فَجَاءَهُ المَلَكُ فِيهِ، فَقَالَ: اقْرَأْ، فَقَالَ لَهُ النَّبِيُّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: ” فَقُلْتُ: مَا أَنَا بِقَارِئٍ، فَأَخَذَنِي فَغَطَّنِي حَتَّى بَلَغَ مِنِّي الجَهْدُ، ثُمَّ أَرْسَلَنِي فَقَالَ: اقْرَأْ، فَقُلْتُ: مَا أَنَا بِقَارِئٍ، فَأَخَذَنِي فَغَطَّنِي الثَّانِيَةَ حَتَّى بَلَغَ مِنِّي الجَهْدُ، ثُمَّ أَرْسَلَنِي فَقَالَ: اقْرَأْ، فَقُلْتُ: مَا أَنَا بِقَارِئٍ، فَأَخَذَنِي فَغَطَّنِي الثَّالِثَةَ حَتَّى بَلَغَ مِنِّي الجَهْدُ، ثُمَّ أَرْسَلَنِي فَقَالَ: {اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ} [العلق: ۱]- حَتَّى بَلَغَ – {عَلَّمَ الإِنْسَانَ مَا لَمْ يَعْلَمْ} [العلق: ۵] ” فَرَجَعَ بِهَا تَرْجُفُ بَوَادِرُهُ، حَتَّى دَخَلَ عَلَى خَدِيجَةَ، فَقَالَ: «زَمِّلُونِي زَمِّلُونِي» فَزَمَّلُوهُ حَتَّى ذَهَبَ عَنْهُ الرَّوْعُ، فَقَالَ: «يَا خَدِيجَةُ، مَا لِي» وَأَخْبَرَهَا الخَبَرَ، وَقَالَ: «قَدْ خَشِيتُ عَلَى نَفْسِي» فَقَالَتْ لَهُ: كَلَّا، أَبْشِرْ، فَوَاللَّهِ لاَ يُخْزِيكَ اللَّهُ أَبَدًا، إِنَّكَ لَتَصِلُ الرَّحِمَ، وَتَصْدُقُ الحَدِيثَ، وَتَحْمِلُ الكَلَّ، وَتَقْرِي الضَّيْفَ، وَتُعِينُ عَلَى نَوَائِبِ الحَقِّ، ثُمَّ انْطَلَقَتْ بِهِ خَدِيجَةُ حَتَّى أَتَتْ بِهِ وَرَقَةَ بْنَ نَوْفَلِ بْنِ أَسَدِ بْنِ عَبْدِ العُزَّى بْنِ قُصَيٍّ وَهُوَ ابْنُ عَمِّ خَدِيجَةَ أَخُو أَبِيهَا، وَكَانَ امْرَأً تَنَصَّرَ فِي الجَاهِلِيَّةِ، وَكَانَ يَكْتُبُ الكِتَابَ العَرَبِيَّ، فَيَكْتُبُ بِالعَرَبِيَّةِ مِنَ الإِنْجِيلِ مَا شَاءَ اللَّهُ أَنْ يَكْتُبَ، وَكَانَ شَيْخًا كَبِيرًا قَدْ عَمِيَ، فَقَالَتْ لَهُ خَدِيجَةُ: أَيِ ابْنَ عَمِّ، اسْمَعْ مِنَ ابْنِ أَخِيكَ، فَقَالَ وَرَقَةُ: ابْنَ أَخِي مَاذَا تَرَى؟ فَأَخْبَرَهُ النَّبِيُّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مَا رَأَى، فَقَالَ وَرَقَةُ: هَذَا النَّامُوسُ الَّذِي أُنْزِلَ عَلَى مُوسَى، يَا لَيْتَنِي فِيهَا جَذَعًا، أَكُونُ حَيًّا حِينَ يُخْرِجُكَ قَوْمُكَ. فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: «أَوَمُخْرِجِيَّ هُمْ» فَقَالَ وَرَقَةُ: نَعَمْ، لَمْ يَأْتِ رَجُلٌ قَطُّ بِمِثْلِ مَا جِئْتَ بِهِ إِلَّا عُودِيَ، وَإِنْ يُدْرِكْنِي يَوْمُكَ أَنْصُرْكَ نَصْرًا مُؤَزَّرًا، ثُمَّ لَمْ يَنْشَبْ وَرَقَةُ أَنْ تُوُفِّيَ، وَفَتَرَ الوَحْيُ فَتْرَةً حَتَّى حَزِنَ النَّبِيُّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ [ص:۳۰]، فِيمَا بَلَغَنَا، حُزْنًا غَدَا مِنْهُ مِرَارًا كَيْ يَتَرَدَّى مِنْ رُءُوسِ شَوَاهِقِ الجِبَالِ، فَكُلَّمَا أَوْفَى بِذِرْوَةِ جَبَلٍ لِكَيْ يُلْقِيَ مِنْهُ نَفْسَهُ تَبَدَّى لَهُ جِبْرِيلُ، فَقَالَ: يَا مُحَمَّدُ، إِنَّكَ رَسُولُ اللَّهِ حَقًّا، فَيَسْكُنُ لِذَلِكَ جَأْشُهُ، وَتَقِرُّ نَفْسُهُ، فَيَرْجِعُ، فَإِذَا طَالَتْ عَلَيْهِ فَتْرَةُ الوَحْيِ غَدَا لِمِثْلِ ذَلِكَ، فَإِذَا أَوْفَى بِذِرْوَةِ جَبَلٍ تَبَدَّى لَهُ جِبْرِيلُ فَقَالَ لَهُ مِثْلَ ذَلِكَ قَالَ ابْنُ عَبَّاسٍ: {فَالِقُ الإِصْبَاحِ} [الأنعام: ۹۶] : «ضَوْءُ الشَّمْسِ بِالنَّهَارِ، وَضَوْءُ القَمَرِ بِاللَّيْلِ». خدای وهابیت اختلاف شیعه و سنی برتری معارف شیعه از سنی مقایسه شیعه و سنی خدا در تفکر اهل سنت خدای اهل سنت پیامبر اهل سنت پیامبر وهابیت
[۲] ۵۴۹۹ – حَدَّثَنَا مُعَلَّى بْنُ أَسَدٍ، حَدَّثَنَا عَبْدُ العَزِيزِ يَعْنِي ابْنَ المُخْتَارِ، أَخْبَرَنَا مُوسَى بْنُ عُقْبَةَ، قَالَ: أَخْبَرَنِي سَالِمٌ، أَنَّهُ سَمِعَ عَبْدَ اللَّهِ، يُحَدِّثُ، عَنْ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: أَنَّهُ لَقِيَ زَيْدَ بْنَ عَمْرِو بْنِ نُفَيْلٍ بِأَسْفَلِ بَلْدَحٍ، وَذَاكَ قَبْلَ أَنْ يُنْزَلَ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ الوَحْيُ، فَقَدَّمَ إِلَيْهِ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ سُفْرَةً فِيهَا لَحْمٌ، فَأَبَى أَنْ يَأْكُلَ مِنْهَا، ثُمَّ قَالَ: «إِنِّي لاَ آكُلُ مِمَّا تَذْبَحُونَ عَلَى أَنْصَابِكُمْ، وَلاَ آكُلُ إِلَّا مِمَّا ذُكِرَ اسْمُ اللَّهِ عَلَيْهِ». خدای وهابیت اختلاف شیعه و سنی برتری معارف شیعه از سنی مقایسه شیعه و سنی خدا در تفکر اهل سنت خدای اهل سنت پیامبر اهل سنت پیامبر وهابیت
[۳] ۳۲۶۸ – حَدَّثَنَا إِبْرَاهِيمُ بْنُ مُوسَى، أَخْبَرَنَا عِيسَى، عَنْ هِشَامٍ، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ عَائِشَةَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهَا، قَالَتْ: سُحِرَ النَّبِيُّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، وَقَالَ اللَّيْثُ: كَتَبَ إِلَيَّ هِشَامٌ أَنَّهُ سَمِعَهُ وَوَعَاهُ عَنْ أَبِيهِ، عَنْ عَائِشةَ قَالَتْ: سُحِرَ النَّبِيُّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، حَتَّى كَانَ يُخَيَّلُ إِلَيْهِ أَنَّهُ يَفْعَلُ الشَّيْءَ وَمَا يَفْعَلُهُ، حَتَّى كَانَ ذَاتَ يَوْمٍ دَعَا وَدَعَا، ثُمَّ قَالَ: ” أَشَعَرْتِ أَنَّ اللَّهَ أَفْتَانِي فِيمَا فِيهِ شِفَائِي، أَتَانِي رَجُلاَنِ: فَقَعَدَ أَحَدُهُمَا عِنْدَ رَأْسِي وَالآخَرُ عِنْدَ رِجْلَيَّ، فَقَالَ أَحَدُهُمَا لِلْآخَرِ مَا وَجَعُ الرَّجُلِ؟ قَالَ: مَطْبُوبٌ، قَالَ: وَمَنْ طَبَّهُ؟ قَالَ لَبِيدُ بْنُ الأَعْصَمِ، قَالَ: فِيمَا ذَا، قَالَ: فِي مُشُطٍ وَمُشَاقَةٍ وَجُفِّ طَلْعَةٍ ذَكَرٍ، قَالَ فَأَيْنَ هُوَ؟ قَالَ: فِي بِئْرِ ذَرْوَانَ ” فَخَرَجَ إِلَيْهَا النَّبِيُّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، ثُمَّ رَجَعَ فَقَالَ لِعَائِشَةَ حِينَ رَجَعَ: «نَخْلُهَا كَأَنَّهُ رُءُوسُ الشَّيَاطِينِ» فَقُلْتُ اسْتَخْرَجْتَهُ؟ فَقَالَ: «لاَ، أَمَّا أَنَا فَقَدْ شَفَانِي اللَّهُ، وَخَشِيتُ أَنْ يُثِيرَ ذَلِكَ عَلَى النَّاسِ شَرًّا» ثُمَّ دُفِنَتِ البِئْرُ خدای وهابیت اختلاف شیعه و سنی برتری معارف شیعه از سنی مقایسه شیعه و سنی خدا در تفکر اهل سنت خدای اهل سنت پیامبر اهل سنت پیامبر وهابیت
۵۷۶۵ – حَدَّثَنِي عَبْدُ اللَّهِ بْنُ مُحَمَّدٍ، قَالَ: سَمِعْتُ ابْنَ عُيَيْنَةَ، يَقُولُ: أَوَّلُ مَنْ حَدَّثَنَا بِهِ ابْنُ جُرَيْجٍ، يَقُولُ: حَدَّثَنِي آلُ عُرْوَةَ، عَنْ عُرْوَةَ، فَسَأَلْتُ هِشَامًا، عَنْهُ، فَحَدَّثَنَا عَنْ أَبِيهِ، عَنْ عَائِشَةَ، رَضِيَ اللَّهُ عَنْهَا قَالَتْ: كَانَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ سُحِرَ، حَتَّى كَانَ يَرَى أَنَّهُ يَأْتِي النِّسَاءَ وَلاَ يَأْتِيهِنَّ، قَالَ سُفْيَانُ: وَهَذَا أَشَدُّ مَا يَكُونُ مِنَ السِّحْرِ، إِذَا كَانَ كَذَا، فَقَالَ: ” يَا عَائِشَةُ، أَعَلِمْتِ أَنَّ اللَّهَ قَدْ أَفْتَانِي فِيمَا اسْتَفْتَيْتُهُ فِيهِ، أَتَانِي رَجُلاَنِ، فَقَعَدَ أَحَدُهُمَا عِنْدَ رَأْسِي، وَالآخَرُ عِنْدَ رِجْلَيَّ، فَقَالَ الَّذِي عِنْدَ رَأْسِي لِلْآخَرِ: مَا بَالُ الرَّجُلِ؟ قَالَ: مَطْبُوبٌ، قَالَ: وَمَنْ طَبَّهُ؟ قَالَ: لَبِيدُ بْنُ أَعْصَمَ – رَجُلٌ مِنْ بَنِي زُرَيْقٍ حَلِيفٌ لِيَهُودَ كَانَ مُنَافِقًا – قَالَ: وَفِيمَ؟ قَالَ: فِي مُشْطٍ وَمُشَاقَةٍ، قَالَ: وَأَيْنَ؟ قَالَ: فِي جُفِّ طَلْعَةٍ ذَكَرٍ، تَحْتَ رَاعُوفَةٍ فِي بِئْرِ ذَرْوَانَ ” قَالَتْ: فَأَتَى النَّبِيُّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ البِئْرَ حَتَّى اسْتَخْرَجَهُ، فَقَالَ: «هَذِهِ البِئْرُ الَّتِي أُرِيتُهَا، وَكَأَنَّ مَاءَهَا نُقَاعَةُ الحِنَّاءِ، وَكَأَنَّ نَخْلَهَا رُءُوسُ الشَّيَاطِينِ» قَالَ: فَاسْتُخْرِجَ، قَالَتْ: فَقُلْتُ: أَفَلاَ؟ – أَيْ تَنَشَّرْتَ – فَقَالَ: «أَمَّا اللَّهُ فَقَدْ شَفَانِي، وَأَكْرَهُ أَنْ أُثِيرَ عَلَى أَحَدٍ مِنَ النَّاسِ شَرًّا». خدای وهابیت اختلاف شیعه و سنی برتری معارف شیعه از سنی مقایسه شیعه و سنی خدا در تفکر اهل سنت خدای اهل سنت پیامبر اهل سنت پیامبر وهابیت
[۴] ۲۶۸ – حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ بَشَّارٍ، قَالَ: حَدَّثَنَا مُعَاذُ بْنُ هِشَامٍ، قَالَ: حَدَّثَنِي أَبِي، عَنْ قَتَادَةَ، قَالَ: حَدَّثَنَا أَنَسُ بْنُ مَالِكٍ قَالَ: «كَانَ النَّبِيُّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَدُورُ عَلَى نِسَائِهِ فِي السَّاعَةِ الوَاحِدَةِ، مِنَ اللَّيْلِ وَالنَّهَارِ، وَهُنَّ إِحْدَى عَشْرَةَ» قَالَ: قُلْتُ لِأَنَسٍ أَوَكَانَ يُطِيقُهُ؟ قَالَ: كُنَّا نَتَحَدَّثُ «أَنَّهُ أُعْطِيَ قُوَّةَ ثَلاَثِينَ» وَقَالَ سَعِيدٌ، عَنْ قَتَادَةَ، إِنَّ أَنَسًا، حَدَّثَهُمْ «تِسْعُ نِسْوَةٍ». خدای وهابیت اختلاف شیعه و سنی برتری معارف شیعه از سنی مقایسه شیعه و سنی خدا در تفکر اهل سنت خدای اهل سنت پیامبر اهل سنت پیامبر وهابیت
[۵] ۲۷۵ – حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ مُحَمَّدٍ، قَالَ: حَدَّثَنَا عُثْمَانُ بْنُ عُمَرَ، قَالَ: أَخْبَرَنَا يُونُسُ، عَنِ الزُّهْرِيِّ، عَنْ أَبِي سَلَمَةَ، عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ، قَالَ: أُقِيمَتِ الصَّلاَةُ وَعُدِّلَتِ الصُّفُوفُ قِيَامًا، فَخَرَجَ إِلَيْنَا رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، فَلَمَّا قَامَ فِي مُصَلَّاهُ، ذَكَرَ أَنَّهُ جُنُبٌ، فَقَالَ لَنَا: «مَكَانَكُمْ» ثُمَّ رَجَعَ فَاغْتَسَلَ، ثُمَّ خَرَجَ إِلَيْنَا وَرَأْسُهُ يَقْطُرُ، فَكَبَّرَ فَصَلَّيْنَا مَعَهُ ” تَابَعَهُ عَبْدُ الأَعْلَى، عَنْ مَعْمَرٍ، عَنِ الزُّهْرِيِّ، وَرَوَاهُ الأَوْزَاعِيُّ، عَنِ الزُّهْرِيِّ. خدای وهابیت اختلاف شیعه و سنی برتری معارف شیعه از سنی مقایسه شیعه و سنی خدا در تفکر اهل سنت خدای اهل سنت پیامبر اهل سنت پیامبر وهابیت
[۶] الكافي (ط – الإسلامية) / ج۱ / ۲۶۶ / باب التفويض إلى رسول الله ص و إلى الأئمة ع في أمر الدين ….. ص : ۲۶۵٫ خدای وهابیت اختلاف شیعه و سنی برتری معارف شیعه از سنی مقایسه شیعه و سنی خدا در تفکر اهل سنت خدای اهل سنت پیامبر اهل سنت پیامبر وهابیت
سبحان ربک رب العزة عما یصفون و سلام علی المرسلین و الحمد لله رب العالمین